Przeprowadzka biura – najważniejsze informacje

Przeprowadzka biura - najważniejsze informacje

Przeprowadzka biura – najważniejsze informacje – planujesz w najbliższym czasie przenieść siedzibę swojego przedsiębiorstwa? A może zmieniasz biuro na większe i wygodniejsze, aby zadowolić zatrudnianych w nim pracowników? Masz do przewiezienia całą masę rozmaitych przedmiotów i urządzeń takich jak komputery, meble, dokumenty i wiele, wiele więcej? Przeprowadzki biura z pewnością wielu osobom kojarzą się z wieloma żmudnymi przygotowaniami oraz całą masą ciężkiej pracy. O przeprowadzkę swojego miejsca pracy trzeba zatroszczyć się w odpowiedni sposób. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, o czym należy pamiętać podczas każdej przeprowadzki biura. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury!

Przeprowadzki biur – jak się do nich przygotować?

Aby zorganizować przeprowadzkę biur w Gdańsku szybko i sprawnie, trzeba pamiętać o kilku niezwykle istotnych kwestiach. Najważniejsza informacja, o której nie wolno zapominać, jest taka, że im biuro jest większe, tym znacznie trudniej jest przeprowadzić jego przeprowadzkę. Na wyposażeniu jednoosobowego biura znajdują się z reguły: biurko, fotel biurowy, komputer, drukarka, telefon służbowy, dokumenty oraz opcjonalnie dodatkowe elementy wyposażenia. Część z tych rzeczy – mowa tutaj na przykład o komputerze czy dekoracjach, można przewieźć we własnym zakresie.

Niestety, zorganizowanie przeprowadzki biura w zakresie wywiezienia znajdujących się w nim mebli, jest raczej zadaniem niewykonalnym. Fotel biurowy czy inne małe meble można oczywiście rozkręcić i przewieźć samemu, jednak jak poradzić sobie z największymi meblami? Nie zawsze mamy też czas na to, aby meble rozkręcać, a potem ponownie je skręcać. Jest to niezwykle czasochłonne, a każda przerwa w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa wiąże się również oczywiście z coraz większymi stratami.

Jak się przygotować do przeprowadzki biura? Poznaj nasze wskazówki, a przeprowadzka przebiegnie szybko i sprawnie!

Przeprowadzka biura - najważniejsze informacje
Przeprowadzka biura – najważniejsze informacje

Podstawową kwestią, o której należy pamiętać podczas przeprowadzki biura, jest odpowiednie zaplanowanie wszystkich działań. Najpierw powinniśmy stworzyć spis wszystkich przedmiotów i sprzętów, które znajdują się na wyposażeniu prowadzonej przez nas firmy. trzeba je policzyć oraz szacunkowo ocenić ich wagę. Warto także o wiele wcześniej wybrać termin przeprowadzki biura. Oczywiście najlepszym terminem przeprowadzki biura jest weekend. Zdecydowana większość firm w soboty i niedziele nie pracuje, dzięki czemu nie będzie musiała być zamknięta. Klienci nie będą także okazywali swojego niezadowolenia w związku z przerwą w działaniu firmy. Taki termin przeprowadzki biura to same plusy zarówno dla firmy jak i dla jej klientów.

Jeśli w swojej firmie zatrudniamy pracowników, najlepiej jest poinformować ich o planowanej przeprowadzce biura jak najwcześniej. Dzięki temu będą mieli znacznie więcej czasu na oswojenie się z tą wiadomością oraz ustalenie nowej formy dojazdu do przeniesionego biura. Zmiana miejsca pracy bardzo często wiąże się dla pracowników z koniecznością przeprowadzenia sporej reorganizacji dojazdów i grafików, dlatego o przeprowadzce biura trzeba poinformować wszystkie zatrudnione osoby najszybciej, jak to możliwe.

Sprawna organizacja jest najważniejsza!

Wszyscy eksperci od przeprowadzek zalecają, aby w firmie została wyznaczona jedna osoba bądź cała grupa osób, których zadaniem będzie sprawne przeprowadzenie przeprowadzki biura. Osoba odpowiedzialna powinna wykonać spis rzeczy znajdujących się w biurze oraz zdecydować, które przedmioty będą przewiezione do nowego miejsca pracy, a które zostaną zutylizowane. Firmy podczas zmiany swojej siedziby niezwykle często decydują się również na całkowitą zmianę wystroju, dlatego z pewnością wiele rzeczy można oddać na cele charytatywne bądź zutylizować.

Czy przeprowadzki biur we Wrocławiu często organizowane są samodzielnie przez firmy? Trzeba przyznać, że dzieje się tak niezwykle rzadko. Tym bardziej, jeśli dane przedsiębiorstwo nie posiada na swoim wyposażeniu pojazdów dostawczych. Warto wiedzieć, że nawet te firmy, które mają u siebie takie pojazdy, bardzo często wolą i tak skorzystać z usług renomowanej firmy od przeprowadzki biur. Firmowy sprzęt jest bardzo cenny, a samodzielna przeprowadzka biura może spowodować, że w trakcie transportu niektóre przedmioty i urządzenia zostaną uszkodzone. A jeżeli korzystamy z usług firmy zewnętrznej, to w razie jakichkolwiek strat materialnych przysługuje nam odpowiednie odszkodowanie. Dzięki takiemu zabezpieczeniu praktycznie wszystkie poważne firmy przeprowadzki biur przeprowadzają z pomocą zewnętrznych, specjalistycznych podmiotów specjalizujących się w organizacji tego typu przedsięwzięć.

Przeprowadzka biura – najważniejsze wskazówki

Gdy zorganizujemy już transport, musimy spakować wszystkie należące do firmy przedmioty. Do tego celu powinniśmy przygotować jak najwięcej kartonowych pudełek o różnych rozmiarach, papierów pakowych, folii typu stretch oraz folii bąbelkowych. Niezbędna może okazać się także taśma klejąca. Wszystkie przedmioty trzeba pogrupować w odpowiedni sposób – wtedy podczas wypakowywania nie będziemy musieli tracić czasu na ich wyszukiwanie.

Rekomendowane artykuły