Witamina C jaka najlepsza

Witamina C jaka najlepsza

Kiedy w Twoim organizmie zaczyna brakować witaminy C, to zastanawiasz się nad tym, jak w szybki i łatwy sposób możesz dostarczyć jej jak najwięcej. W dostarczaniu witaminy C pomagają nie tylko naturalne metody, ale także różnego rodzaju suplementy. W dzisiejszym artykule zastanowimy się nad tym, która forma dostarczania kwasu askorbinowego jest najlepsza. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś na temat przyswajania witaminy C, to koniecznie przeczytaj poniższy artykuł, z którego dowiesz się między innymi: jaka jest najlepsza forma tej witaminy oraz jacy producenci suplementów są godni zaufania.

Naturalna witamina C – czy to klucz do sukcesu?

Nie od dziś wiadomo, że najlepszym źródłem witaminy C są warzywa i owoce, jednak już w latach trzydziestych XX wieku stworzono syntetyczną wersję tej witaminy – i to właśnie ona jest najczęściej stosowaną formą. Jeśli chodzi natomiast o jej przyswajalność, to jest to dość kontrowersyjny temat, gdyż do tej pory udało się ustalić, że budowa chemiczna i przyswajalność witaminy C naturalnej oraz syntetycznej praktycznie się nie różnią. Można więc stwierdzić, że zgodnie z obecnym stanem wiedzy nie ma znaczenia, którą z tych form wybierzemy i nie można jednoznacznie stwierdzić, która z nich ma lepszy wpływ na nasz organizm.

Witamina C – która jest najlepsza?

Witamina C jaka najlepszaNa samym początku należy zaznaczyć, że wśród form witaminy C syntetycznej wyróżnia się kilka związków. Na terenie UE dopuszcza się stosowanie pięciu z nich, są to: kwas l-askorbinowy, l-askorbinian potasu, l-askorbinian wapnia, l-askorbinian sodu, a także 6-palmitynian l-askorbylu. Jeżeli jesteśmy osobą w pełni zdrową, to każdy z tych związków będzie odpowiedni dla naszego organizmu – i nie ma znaczenia, który z nich wybierzemy, ponieważ żaden nie daje dodatkowych korzyści. Jeśli natomiast jesteś osobą, która boryka się z problemami żołądkowo-jelitowymi, to w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z askorbinianów – są one łagodniejsze dla żołądka, ze względu na odmienną wartość pH. Podsumowując, jeśli cierpisz na takie dolegliwości jak na przykład zgaga, to Twój wybór powinien kroczyć w kierunku: l-askorbinianu sodu, l-askorbinianu potasu lub l-askorbinianu wapnia.

Na rynku dostępne są także suplementy o nazwie „Ester-C”, które według przeprowadzonych badań, są dużo delikatniejsze dla układu pokarmowego – jednak nie cechują się one lepszą biodostępnością niż zwykłą witamina C. Ponadto, do wyboru mamy jeszcze liposomalną witaminę C. Liposomy to pewnego rodzaju nośniki substancji aktywnych, które nie są metabolizowane i mogą dostarczać tych substancji wprost do komórek organizmu. Jednak pomimo, że przyswajalność z liposomów może być nieco wyższa, niż na przykład z witaminy C podawanej w postaci kropli lub proszku, to również cena tego produktu jest dużo wyższa. Warto więc zastanowić się, czy odrobinę lepsza przyswajalność jest warta płacenia większej ilości pieniędzy.

Suplementy z witaminą C

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele suplementów z witaminą C. Wybór najlepszego z nich jest bardzo trudny. Czym należy kierować się podczas podejmowania tej decyzji? Zdecydowanie odradzamy kierowanie się ceną, gdyż cena bardzo często idzie w parze z jakością. Producenci, których produkty są stosunkowo tanie muszą oszczędzać na jakości – przez co zawartość witaminy C w produkcie jest bardzo niska lub gorzej przyswajalna. W suplementach możemy natknąć się zarówno na witaminę naturalną jak i syntetyczną, ale także na liposomalną. Naturalną znaleźć możemy w preparatach z wyciągami roślinnymi – co jest ważne, cechuje się one ogromną przyswajalnością. Jeśli natomiast chodzi o witaminę syntetyczną, to znajduje się ona w większości tanich produktów, a jej przyswajalność jest o wiele gorsza od tej naturalnej. Pozostaje nam jeszcze witamina liposomalna – czyli taka, która jest wzbogacona o liposomy. Jest to produkt zdecydowanie droższy od poprzednich form. Kiedy dobrym rozwiązaniem jest zatem jego wybór? Na przykład jeśli witamina C musi być przyjmowana w bardzo dużych dawkach. Dzienne zapotrzebowanie na witaminę C to około 40-50 miligramów w przypadku dzieci oraz 70-90 miligramów w przypadku dorosłych – i należy mieć na uwadze te wartości, zanim uwierzymy w któryś z reklamowych sloganów.

Jakiego producenta wybrać?

Ze względu na to, że rynek suplementów rozwija się bardzo prężnie, to wybór odpowiedniego suplementu nie jest łatwym zadanie. Czy stosowanie tego typu produktów ma sens? Po który z nich najlepiej sięgnąć, aby się nie zawieść? Bez wątpienia znani producenci witaminy C cieszą się ogromną renomą – której nie chcą stracić. Producenci, którzy zajmują się tworzeniem tak zwanych preparatów z górnej półki będą więc najpewniej tworzyć takie wyroby, których jakość będzie jak najlepsza – aby nie stracić obecnych klientów i mieć szansę na pozyskanie jeszcze większego grona odbiorców. Najlepszym wyborem będzie ta witamina C, której przyswajalność będzie największa – szukaj więc takich suplementów, których skład będzie zadowalający.

Recommended Articles